Tiedote: Stiiknafuulia -palkinto Hukalle

Liikuntakeskus Hukalle arvostettu Stiiknafuulia -palkinto pitkäjänteisestä ja kannattavasta liiketoiminnastaan Oulussa. Business Oulu ilmaisi tukensa liikuntayritykselle koronan keskellä myöntämällä arvostetun Stiiknafuulia -palkinnon Liikuntakeskus Hukalle pitkäjänteisestä ja kannattavasta yritystoiminnastaan. Business Oulun johtokunta päätti palkinnon jakamisesta 27.4.2021 pidetyssä johtokunnan kokouksessaan.

Näin Business Oulun johtokunta perusteli päätöstään:

“Liikuntakeskus Hukka on pitkät perinteet Oulussa omaava liikunta-alan perheyritys. Yritystoiminta alkoi jo vuonna 1976 kun veljekset Seppo ja Jouko Rounaja perustivat Oulun Heinäpäähän Oulun Squashhallit Oy:n. 1980-luvulla toiminta laajeni ja Squashin yhteyteen rakennettiin myös tenniskentät. 1990-luvulla kuvioihin tuli tanssisalit, kiipeilyseinä ja budolajien tatamitkin. Vuodesta 2004 alkaen toiminta on jatkunut kuntokeskuksena, jossa toteutuu lähes 600 000 treeniä vuodessa. Toiminta on laajentunut neljästä squash-kentästä yli 10 000 neliömetrin liikuntakeskukseksi. Viime vuosien aikana Hukka Oy on avannut myös kaksi uutta kuntosalia Ouluun.

Hukka Oy kehittää toimintaansa jatkuvasti ja on tehnyt paljon yhteistyötä paikallisten toimijoiden muun muassa Qstock -tapahtuman ja Suomen Terveystalo Oy:n kanssa.  Yritys toimii myös kummina AC Oulun, Oulun Kärppien ja Oulun Kärppien naisten joukkueille. Hukka Oy kuuluu myös Team Rynkeby Oulun yhteistyökumppaneihin. Hukan tiloissa sijaitsee lisäksi paikallinen kauneussalonki ja hierontayritys.

Tänä päivänä Hukan toimintaa jatkavat Seppo Rounajan lapset. Hukka Oy:n omistavat Anna Rounaja (25%), Jussi Rounaja (25%), Olli Rounaja (25%) ja Vinski Åström (25%). Vuonna 2020 liikevaihto oli noin 3,3 miljoonaa euroa ja Hukka työllisti noin 50 henkilöä.

Koronapandemian aiheuttama poikkeusvuosi on vaikuttanut liikuntakeskuksen toimintaan paljon. Hukka Oy on mukautunut muuttuneeseen tilanteeseen kehittämällä uusia digitaalisia palveluja sekä mm. tarjoamalla jäsenilleen välineitä kotiharjoittelua varten. Haastavista ajoista huolimatta Hukka Oy:n liikevaihto ja tulos ovat pysyneet hyvällä tasolla ja Hukka on tehnyt uusia investointipäätöksiä kuntosaliverkoston laajentamiseksi.

Tulevaisuuden näkymät:
Hukka Oy suunnittelee jatkavansa pitkäjänteistä yritystoimintaa liikunnan parissa Oulussa tavoitteenaan jatkaa Oululaisten elämänlaadun parantamista liikunnan avulla. Oululaiset ansaitsevat maailman parasta ja sen vuoksi hukka pyrkii aina parhaaseen palveluun. Hukka Oy jatkaa toiminnan kehittämistä ennakkoluulottomasti ja ketterästi kokeillen.”

Stiiknafuulia -palkinnon kriteerit ovat:
1) palkinnonsaaja on pitkäjänteisellä, vakiintuneella ja kannattavalla toiminnallaan vaikuttanut merkittävästi Oulun kaupungin elinkeinoelämään;
2) yritys on toiminut vastuullisesti ja aktiivisesti oululaisessa yrittäjäyhteisössä sekä herättänyt positiivista henkeä omalla toiminnallaan;
3) yritys on toiminnallaan luonut edellytyksiä kasvulle ja uusien työpaikkojen syntymiselle.

Liikuntakeskus Hukan yrittäjäsisarukset ja henkilökunta kiittävät Business Oulua saamastaan tunnustuksesta. Se on tärkeä tunnustus yrityksen pitkään jatkuneesta työstämme oululaisten elämänlaadun parantamisen eteen ja antaa positiivista energiaa poikkeusajan keskelle. Lupaamme tehdä parhaamme myös jatkossa!