Tiedote: Terveystalolta ja Hukalta uudentyyppinen liikuntakeskus­jäsenyys

Alkuvuodesta 2015 yhteistyön aloittaneet Terveystalo Oulu ja Liikuntakeskus Hukka tuovat markkinoille uudentyyppisen, lääkäri- ja liikuntapalveluita yhdistävän liikuntakeskusjäsenyyden. Kahdentoista kuukauden mittaisen Elämäsi tärkein vuosi -jäsenyyden tarkoituksena on saavuttaa selkeästi ennalta määritelty tavoite henkilökohtaisen valmentajan ja lääkärin tuella.

Tavoitteena voi olla esimerkiksi auttaa ennaltaehkäisemään tai saamaan hallintaan orastava elintapasairaus, kuten aikuistyypin diabetes, tai optimoida kilpaurheilijan treenaaminen ja saavuttaa parempia tuloksia.

Jäsenyys sisältää liikuntakeskuspalveluiden lisäksi alkukartoituksen, liikuntalääketieteen erikoislääkärin tulkitseman kuntotestin, kehonkoostumusmittauksen ja laboratoriokokeet, henkilökohtaisen valmentajan tuen koko ajalle, seurantatestit liikuntafysiologin ohjauksessa sekä yhteenvetotapaamisen, jossa annetaan eväät opittujen taitojen hyödyntämiseksi myös jatkossa.

– Ihmisten hyvinvoinnin edistäminen on kummankin yrityksen ydintavoite, ja tämä yhteistyö on uusi kiinnostava tapa edistää tätä tavoitetta, Terveystalo Oulun yksikönjohtaja Kari Ahonen toteaa.

– Näen työssäni viikoittain esimerkkejä liikunnan aloittamisen positiivisista vaikutuksista terveyteen. Autamme Terveystalon kanssa löytämään turvallisen ja oikean tavan liikkua myös heille, joilla on huoli terveydestään, Liikuntakeskus Hukan toimitusjohtaja Anna Rounaja täydentää.

Haastattelupyynnöt ja lisätiedot Miika Puolitaival, puh. 050 576 9389 ja Anna Rounaja, puh. 08 4152 2010.

Liikuntakeskus Hukka

Oulun Heinäpäässä sijaitseva Liikuntakeskus Hukka on valtakunnallisestikin edistyksellinen liikuntakeskus.

Jo tilat, yli 10 000 monipuolisesti valjastettua sisäliikuntaneliötä, tekevät Hukasta ainutlaatuisen; jäsenenä voit harrastaa saman katon alla saliharjoittelua kolmella eri kuntosalilla, osallistua haluamillesi ryhmäliikuntatunneille (toistasataa viikkotuntia), pelata pallo- ja mailapelejä, saunoa hirsi- tai infrapunasaunassa sekä liikkua personal trainereiden opastamana.

Hukka haluaa parantaa oululaisten ihmisten elämänlaatua tarjoamalla laadukkaita ja elämyksellisiä liikuntapalveluita eri ikäisille ja kuntoisille asiakkaille. Hukan visiona on olla niin puitteiltaan kuin palveluiltaan maan korkealaatuisin asiakkaidensa hyvinvointia edistävä liikuntakeskus.

Lisätietoja: www.hukka.net ja Anna Rounaja, puh. 08 4152 2010.

Terveystalo

Terveystalo on yksi Suomen johtavista terveyspalveluiden tarjoajista. Yhtiö tarjoaa perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluita yritys- ja yksityisasiakkaille sekä julkisen sektorin asiakkaille. Yhtiön terveyspalveluiden palveluvalikoimaan kuuluvat yleislääketieteen ja erikoissairaanhoidon palvelut, diagnostiikkapalvelut, päiväkirurgia, suunterveyden palvelut ja muut liitännäispalvelut, jotka yhdessä kattavat integroidun terveydenhuollon hoitoketjun. Lisäksi Yhtiö tarjoaa valikoiman digitaalisia terveydenhuollon palveluita. Terveystalon noin 180 toimipaikkaa, jotka kattavat kaikki Suomen 20 suurinta kaupunkia, sekä Yhtiön digitaaliset palvelut mahdollistavat Yhtiön palveluiden valtakunnallisen tarjoamisen.

Terveystalon liiketoiminnan perusta on sen valtakunnallinen verkosto, ja liiketoimintaa tukevat Yhtiön keskitetyt toiminnot sekä yhtenäiset toimintakäytännöt. Terveystalon strategiassa keskeisessä asemassa on panostaminen lääketieteellisen laadun ja myönteisten asiakaskokemusten tarjoamiseen, pätevän ja tyytyväisen terveydenhuoltohenkilöstön pitämiseen Yhtiön palveluksessa ja erilaisten räätälöityjen digitaalisten työkalujen kehittämiseen.

Yhtiöllä oli vuonna 2016 noin 1,0 miljoonaa yksittäistä asiakasta, sekä noin 2,7 miljoonaa lääkärikäyntiä, mikä vastasi 12 prosenttia kaikista Suomen lääkärikäynneistä. Yhtiön asiakkaat jaetaan kolmeen ryhmään: yritysasiakkaisiin, joiden yhteistyökumppanina Yhtiö tarjoaa yritysasiakkaidensa työntekijöille työterveyshuollon palveluita, yksityisasiakkaisiin sekä julkisen sektorin asiakkaisiin, joiden yhteistyökumppanina Yhtiö tarjoaa palveluja julkiselle terveydenhuollolle sekä työterveyspalveluja kuntien työntekijöille. Terveystalolla oli noin 4 445 työntekijää (mukaan lukien osa-aikaiset työntekijät) ja noin 4 400 yksityistä ammatinharjoittajaa 30.6.2017.

Lisätietoja: www.terveystalo.com ja Miika Puolitaival, puh. 050 576 9389.

www.hukka.net/ETV.